בשולי העצרת: ראה"מ נפגש עם נשיא אוקראינה זלנסקי

שלמה ריזל No Comments on בשולי העצרת: ראה"מ נפגש עם נשיא אוקראינה זלנסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד כעת עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במטה האו"ם בניו יורק, לאחר נאומו של הנשיא האוקראיני בעצרת – בפגישה הראשונה של ראש ממשלה ישראלי איתו מאז פרוץ המלחמה עם רוסיה. בסיום הפגישה אמר זלנסקי: "הייתה פגישה טובה"

צילום: אבי אוחיון לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה נתניהו נפגש הערב עם נשיא אוקראינה זלנסקי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. זלנסקי אמר בפתח הפגישה כי הוא "מצפה להרבה מישראל, אבל אין המון בעיות ביחסים". כשנתניהו נשאל האם ייענה לדרישות של זלנסקי, הוא השיב: "שתיקה שווה זהב". מתיחות ודריכות הורגשה בשני הצדדים.

נשיא אוקראינה ניגש במיוחד לראש המוסד דדי ברנע, שמתלווה לנתניהו בפגישותיו בניו יורק, חיבק אותו ואמר: "אני שמח לראות אותך". לפני כן ראש המוסד התחבק עם אנדריי ירמק, ראש הסגל של זלנסקי. המשלחת האוקראינית הגיעה לבושה במדי צבא, וזלנסקי העיר בהתחלה בהומור שהמשלחת של נתניהו גדולה, וצחק: "לנו אין תקציב לזה". שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן השיב בהומור: "היו עוד אנשים שרצו להשתתף".

בצל הסירוב הישראלי לספק לאוקראינה מערכות הגנה וטכנולוגיות ליירוט מל"טים איראניים, זלנסקי נשאל אם הוא מרוצה מהסיוע הישראלי, והוא מלמל: "נראה אחרי הפגישה אחרי שנדבר על נושאים חשובים". בחדשות ynet חשפו כי זלנסקי איחר בכמה דקות לפגישה והפמליה הישראלית חיכתה לו בעמידה, עד שנתניהו התיישב ואמר ש"לראש ממשלה יש אישור לשבת".

הפגישה התארכה הרבה מעבר למתוכנן. בשלב מתקדם חברי שתי הפמליות יצאו מהחדר ושני המנהיגים נועדו בארבע עיניים. חלק זה לא היה מתוכנן. גורמים בסביבת נתניהו כבר אומרים כי נוצרה כימיה ביניהם. בתום השיחה אמר זלנסקי: ״הייתה פגישה טובה״.



0 תגובות